Omnichannel marketing

Omnichannel marketing handler i bund og grund om at give kunden en friktionsløs brugerrejse på tværs af kanaler og touchpoints.

I dag forventer forbrugeren at blive genkendt, uanset hvor vedkommende måtte befinde sig i den digitale verden, i den fysiske butik, eller når de vedkommende f.eks. ringer til kundeservice.

At kunne levere en friktionsløs kunderejse stiller bl.a. krav til at virksomheden formår at opsamle og benytte relevant data omkring sine kunder og deres interesser og købshistorik.

Derudover kræver det at alle kanaler og touchpoints er tæt forbundne således, at det er muligt at benytte den opsamlede viden om kunden på en sådan måde, at det giver mening for den enkelte kunde.

Og for i første omgang at kunne få lov til at bruge kundens data, kræver det at kunden har givet aktivt tilsagn om at denne data må benyttes. Så der skal med andre ord etableres et incitament for at kunden får lyst til at bytte sin personlige data mod at få nogle fordele. Incitamentet kan for eksempel være rabatter, kundeklubfordele, nyhedsbreve m.fl.

Det kan jeg hjælpe med i forhold til Omnichannel Marketing:

DX Consult vil ift. Omnichannel Marketing kunne hjælpe jer med at analysere på de nuværende kanalers og touchpoints performance og på den baggrund identificere mulige indsatsområder og touchpoints.

Desuden assistere jeg gerne med at formulere en omnichannel-strategi, som har til formål at levere en friktionsløs brugerrejse på tværs af samtlige kanaler og touchpoints.

Og slutteligt er der også mulighed for at medvirke til at styrke de enkelte indsatsområder i en omnichannel-strategi – det være sig marketing automation (email marketing) samt etablering af et kundeklubprogram mv., ligesom der kan være behov for at analysere sig frem til potentialet for en fuld omnichannel-strategi.